Ciao Bella,
A minap kitettem egy képet a blog FB oldalára (ITT) és aktívan véleményt formáltatok, bár ott inkább a hirdetés koncepciója volt a téma, miszerint is miért vékony lányokkal hirdetnek a cégek alakformáló fehérneműt.
Jogos a kérdés, ám sajnos lassan már hozzászokunk, hogy ránctalanítót is huszonéves vagy épp "vasalt" arcú nők reklámoznak, akárcsak azok a bizonyos fogyasztótabletták, amiknél csakis a végeredményt látjuk, ami rendszerint egy sportos, vékony női test.
Marketing szempontból roppant egyszerű a "miért"-re megkapni a választ, hiszen a cégek nem termékeket adnak el nekünk, hanem álmokat: légy fiatalabb, vékonyabb, szebb, csinosabb, vagányabb, divatosabb, stb. Emberi tulajdonság az ábrándozás és ezt a fajta igényünket hivatottak kielégíteni nem csupán a reklámozók, hanem a vadregényes romantikus regények, vagy épp a hollywoodi filmek is.
Ám mielőtt túlságosan elkalandoznék, valójában egy szívemnek kedves reklámkampány jutott eszembe, ami megkerülhetetlen, ha alakformálásról van szó.
A Marks & Spencer több, mint 100 éves múltra tekint vissza és Anglia legnagyobb kiskereskedelmi lánca. A neves angol márkát senkinek sem kell bemutatni, azonban azt talán nem mindannyian tudjátok, hogy a cég híres arról, hogy kizárólag hírességekkel kampányol. Twiggy, Dannii Minogue vagy Rosey Huntington-Whiteley csak pár a sok impozáns név közül. Éppen ezért mindenkit meglepett a a cég tavaly őszi kampánya, ami híres arcok helyett a ruhákra összpontosítva hétköznapi nőket megjelenítő modellekkel reklámozta a márka sokszínűségét. A modellek nem csupán a lakosság átlagos nőtagjainak méretbeli, de korbeli különbségeit is szimbolizálták, hiszen a huszonéves vékonyka lánytól az ötvenes hölgyön át a teltebb harmincasig minden korosztály képviseltette magát.
Nekem nagyon a szívembe lopta magát ez a kampány, a TV reklámot ITT nézhetitek meg.
A márka letisztult, klasszikus eleganciát sugárzó ruhadarabjai mellett alakformáló fehérneműkkel is szolgál és ehhez is sikerült elkészíteniük egy szerintem remek kampányt. A már megszokott "vékony" modellek mellett helyet kapott egy UK 16 méretű (44-es nálunk) modell is. Szerintem mindenképpen értékelendő lépés volt, hiszen 44 és afölötti nők az alakformáló fehérneműk abszolút célközönsége. Jóleső érzés látni egy ilyen fehérneműt egy teltebb lányon is - persze az én szótáramban 44-nél kezdődik a teltség fogalma, így határeset a besorolás, de a divatiparban vett plus size kategóriát abszolút hitelesen jeleníti meg.
A Marks & Spencer név garancia a minőségre és a reklámanyag kreatívja is elnyerte nálam a "like" kategóriát.
Csak így tovább, minél több plus size modellt a nagy cégek arcai mellé!
Csók, puszi, pá édeseim
Zsuzska
2013. január 18., péntek
Shape it up, baby avagy mit üzen a Marks & Spencer
Címkék:
alakformálás
,
divat
,
fashion
,
fehérnemű
,
lingerie
,
Marks and Spencer
,
reklám
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése
(
Atom
)
nyolcas méretű modell miért is visel alakformáló fehérneműt?
VálaszTörlésEzt a kérdést már kitárgyaltuk a FB oldalamon - van aki szerint vékony lányon mutat jól egy ilyen fehérnemű - szerintem pedig, ahogy fentebb írtam is: az álom eladására szolgál. Ugyanis a gyártók szerint minden teltebb nő arról álmodozik, hogy ilyen vékony legyen...
TörlésNincs FB profilom.
VálaszTörlésBúvárruha tokától bokáig. A push up melltartó nagyobbik testvére. Miért kell ahhoz belepaszírozni egy ilyenbe magát egy nőnek, hogy jól érezze magát egy kis ideig, aztán amikor leveszi, ott áll megint a szomorú valójában.
Mi van, ha le kéne venni a pasi előtt, aki két számmal kisebb nőt látott még fél órája?
Tornához jó lesz.
http://www.kamaszpanasz.hu/hirek/taplalkozas/2291/Alakformalo-fehernemuk-es-kaloriak
Sok sikert a viseléshez és a továbbiakban a bloghoz is.
Véleményem szerint egy ilyen alakformálóba azért nem kell többet beleképzelni, mint amennyit ígér: alakot formál de nem átalakít vagy plasztikáz. Nekem is van és nem leszek depressziós, ha leveszem :)
TörlésSzerintem nem boldogtalan nők viselik - hiszen sminket sem azért használ egy nő, mert rondának érzi magát. Egyszerűen csak a szépet szebbé teszi.
Köszönöm a véleményed és a jókívánságot egyaránt :)
Üdv
Zsuzska