2013. január 30., szerda

Interjú Farkas Éva Plus Size modellel (Brit Plus Size Divathétvége)



Ciao Bella,

Foto: Pejkó Gergő
A Brit Plus Size Divathétvége nemzetközi esemény – mi sem mutatja ezt jobban, mint a tény, hogy kis hazánk egyik feltörekvő plus size modellje, Farkas Éva is elment a decemberi nyílt válogatásra. Neki ugyan nem kellett szállást és repülőjegyet szerveznie, hisz a gyönyörű 21 éves lány már másfél éve a brit fővárosban él.  Na de mielőtt arról a bizonyos decemberi napról mesélne nekem, kifaggattam kicsit, honnan is indult modell karrierje – s meglepő választ kaptam.

Cupcake&Pearls: Köszönöm Évi, hogy időt szentelsz erre a beszélgetésre! Mielőtt a februári divathétvégéről beszélgetnénk, mesélj picit a kezdetekről!

Farkas Éva: 14 évesen kezdtem el érdeklődni a divatfotózás iránt, majd érettségi után Budapestre költöztem és beiratkoztam a Práter utcai fotós suliba. Emellett párhuzamosan asszisztáltam két neves divatfotósnak, akiknek nagyon sokat köszönhetek! Így kezdődött minden!

C&P: Gondolom a fotós háttér inkább előny, mint hátrány, hiszen Te a kamera mindkét oldaláról nézed saját magadat egy-egy beállításnál.

F.É.: Így van – és szerencsés vagyok, hogy mindkét oldalon tapasztalhattam, mivel ez a két szakma kiegészíti egymást. Könnyen hozzá tudok adni a kollegám munkájához, akármelyik oldalon is kell, hogy helytálljak. 

C.P.: Aztán egyszercsak felkértek, lépj ki a fényképezőgép mögül?

Foto: Pejkó Gergő
F.É.: Valahogy így, de hosszú folyamat volt, amíg a kamera másik oldalára kerültem. 3 éve figyeltem fel a külföldi magazinok plus size divatanyagaira és azt gondoltam – Én miért ne csinálhatnám? Sokaknak felvetettem a témát és tetszett is nekik, de mivel akkor még nem igazán jött be ez a „láz” Magyarországra, el is akadtak a próbálkozásaim. 1 évig folyamatosan beszéltem a plus size témáról és meg is lett az eredménye, lehetőséget kaptam a Marie Claire Magazin 2011. szeptemberi beauty anyagában.

C.P.: Ha jól tudom, a Marie Claire csak a kezdet volt?

F.É.: Pontosan, ezután pár hónappal ismerkedtem meg Mannheim Patríciával, aki épp akkoriban alapította a Budapest Plus Size Modellügynökséget. Remek időzítés volt a találkozásra, mielőtt kiköltöztem Londonba, sikerült mindent megbeszélnünk és elterveztük a közös együttműködést. Azóta is vele dolgozom, a hazai munkákra pedig hazarepültem.

C.P.: Milyen felkéréseid voltak eddig?

F.É.: Dolgoztam együtt a Glamourral, Instyle-lal, Nők Lapjával, mint modell és a Marie Claire-rel, mint fotós is. Interjúk jelentek meg velem internetes oldalakon, a Diéta&Fitnessz Magazinban, a Marie Claire Magazinban és a D. Tóth Kriszta Show-ba is meghívást kaptam. Mindegyik hihetetlen élmény volt számomra és büszkeséggel tölt el, hogy úttörőként eddig eljuthattam a gömbölyded formáimmal.

Glamour magazin, 2012
C.P.: Ha már a formáidról esett szó – hogyan jellemeznéd öltözködési stílusod?

F.É.: Szeretem a letisztult alapdarabokat, hiszen azokat a legkönnyebb variálni  - egy apró részlet, egy szuper kiegészítő csodákra képes! Szeretem a nőies, az alakot legelőnyösebben megmutató ruhadarabokat. A stílus nem pénz kérdése, remek kincsekre bukkantam az otthoni second-hand üzletekben is és a londoniakban sem csalódtam. Mivel mindig is kerekded voltam, az évek során megtanultam hogyan hangsúlyozhatom ki az alakom legelőnyösebb részeit. Szerintem a saját adottságaink felismerése és elfogadása a legfontosabb és legelső dolog, ha öltözködésről van szó. Mindig csak egy kicsivel kell többet merni stílusban, aztán már gyerekjáték a megfelelő ruhák és kiegészítők kiválasztása, legyen az egy örök klasszikus ballonkabát, vagy egy merész tervezésű, színes magassarkú.

C.P.: A szavaidból csak úgy árad a divat – le sem tagadhatnád, mennyire szereted!

F.É.: Így igaz, hisz már évek óta az életem része és ez Londonban sincs másképp! Imádom!

C.P.: London a divat új horizontja mellett eddigi életed egyik legfontosabb eseményét is közelebb hozta – mesélj a Brit Plus Size Divathétvégéről!

F.É.: Minden december 1-jén kezdődött, amikor elmentem a válogatásra Patríciával és 2 másik modell lánnyal. A szervezők, akikről már olvashattunk a blogodon, nagyon kedvesek és közvetlenek voltak, a casting jó hangulatban telt, kedvesen elcsevegtünk miközben végignézték a modell könyvem. Az eredmény úgy emlékszem az ünnepek előtt derült ki, nagyon örültem neki, de az első pár napban talán fel sem fogtam, hogy 10 lány közé válogattak be. Ez egy óriási lehetőség, hisz Kelet-Európából én vagyok az egyetlen résztvevő az első alkalommal megrendezésre kerülő Brit Plus Size Divathétvégén.

C.P.: Gratulálok és nagyon büszke vagyok arra, hogy sikerült bejutnod a divat showra! A Te történeted önmagában inspiráló – milyen tanácsot adnál a magyar nőknek, hogyan fogadják el önmaguk?

F.É.: Büszke vagyok arra, amit eddig is képviselhettem és hiszek abban, hogy minden test szerethető. Bárki lehet szép, csak el kell hinnie magáról, az a legfontosabb. Ami pedig a külsőségeket illeti, az ügyesen megválasztott ékszer, cipő és táska a legegyszerűbb összeállítást is képes különlegessé tenni – a zsákszerű ruhákat pedig kerüljük, hacsak nincs rajta egy deréköv! :)

C.P.: Köszönöm a beszélgetést és folytatjuk személyesen, Londonban!

Nők Lapja, 2012

Évi bája, egyszerűsége és kedvessége magával ragadott az első pillanattól fogva. Mikor a modellkedés legfontosabb követelményéről kérdeztem, gondolkodás nélkül rávágta az alázatosságot. Egyik kedvenc emléke a témával kapcsolatban a nemzetközileg is elismert modellhez, Mihalik Enikőhöz kötődik,  akivel volt szerencséje fotósként együtt dolgozni s aki a legnagyobb alázattal állt neki a fotózásnak. „Fontos, hogy tudd, honnan jöttél, hová tartasz és mennyi mindent kell még megtanulnod!”
Fiatal kora ellenére tetszett érett gondolkodása és folyton mosolygós arca boldogságról árulkodott. Egyik legkedvesebb és egyben legviccesebb londoni élménye egy lánykérés volt – s noha nem mondott igent, de a Soho közepén lábai előtt térdre boruló angol fiatalember ajánlata mindenképp emlékezetes marad számára. Szívből kívánom, hogy a februári hétvége is emlékezetes legyen  számára és hozzon áttörést nemzetközi sikerek terén is ennek a roppant tehetséges és szép lánynak!

Évi elérhetőségei:
Eva Fontaine Plus Size Model Facebook
Eva Fontaine Fotoblog  

Brit Plus Size Divathétvége:
Brit Plus Size Divathétvége hivatalos honlapja
Brit Plus Size Divathétvége hivatalos Facebook oldala

Csók, puszi, pá édeseim
Zsuzska

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése