2013. július 16., kedd

Bazi nagy olasz kempingezés, part II.

Ciao Bella,

Az előző bejegyzésben már olvashattatok a végtelen időről, a nagy evészetekről és a család fontosságáról (KATT IDE) már ami a mi olasz kempingezésünket illeti. Na de ezeken kívül mi is írja le azt a sajátos kikapcsolódást, amit a "campeggio" takar?





Keep moving

Noha az idő végtelennek tűnik, azért ők is szeretik programokkal színesíteni a kempingben töltött időt, így a grillezésen és a prosecco ivászaton kívül aktívan részt vesznek a közösségi életben. Vagy legalábbis a kis olasz bambinok, ugyanis nem létezik olyan nyaralóhely (s így ideértve a kempingeket is), ahol ne lenne legalább 2 animátor (de inkább több), aki egész nap foglalkoztatja a kicsiket. A babyclub (amit sajátosan "bebikleb"-nek ejtenek, így ahogy leírtam - persze angol tanári voltom előjött és megpróbáltam csiszolni a fonetikán, persze ők értetlenül pislogtak, hisz az "bebikleb" olaszul és kész...na itt feladtam...olaszul...érted? egy angol szóra...na hagyjuk is :) ) Reggel 9 órától rajzolgatnak, ügyességi feladatokat csinálnak velük vagy épp vízi olimpiát kincskereséssel a medencében - szerintem zseniális dolog, hogy lekötik a gyerekeket így azok sem unatkoznak (hisz lássuk be, a proseccot korai lenne 5 évesen kezdeni).

 

Aztán vacsora után kezdetét veszi az őrület, másnéven a babydance (igen, ezt is "bebi"-nek ejtik), ami különféle mélyenszántó szöveggel rendelkező gyerekdalra közösen táncolt, előre begyakorolt koreográfia alapján történő móka. Persze a gyerekek gyorsan tanulnak - nekem tovább tartott elsajátítani a tanyasi állatok tánc alaplépéseit, mint a mellettem fürgén ugráló 7 éveseknek, de legalább annyira élveztem, mint ők. Íme egy video (ez nem a mi kempingükben készült), ami tökéletesen szemlélteti miről van szó. (persze örültem volna a képes magyarázatnak ott élőben, ami a video bal felső sarkában van, hogy legalább tudjam, milyen állatot kell utánozni).
IL PULCINO BABYDANCE VIDEO



Az animátorok azonban a felnőtteket is igyekeznek megmozgatni - kisebb nagyobb sikerrel persze. Minden délután 4 óra magasságában összetereltek minket a hangosbemondó segítségével a medencéhez, ahol aqua gym vette kezdetét. Persze ezt nem úgy kell elképzelni, mint egy vérremenő vízi fitnesszt, sokkal inkább felnőttek idétlenkednek a vízben és próbálják lekövetni, amit az animátor a partról mutogat. Mindezt zenére. Én jókat röhögtem közben - készült video is, de egyelőre csak képes formában mutatnám meg mindezt.







Moda italiana

Mielőtt egy percre is elfelejteném, hogy a divat Mekkájában vagyok - erre rendszerint emlékeztetnek a kemping női lakói. Ugyanis ahogy én azt anno elképzeltem: lestrapált melegítőnadrág, no smink és egy laza strandpapucs. Na ehhez képest azért érezni lehet, hogy Olaszországban vagyunk  - nem is értettem az armparty (=sok karkötő) létjogosultságát a tűző napon, de sebaj. Bár nem a tűsarok a jellemző (megjegyzem, láttam fehér szettben magassarkúban is egy vérbeli olasz nőt...de azért ez kirívó esetnek számított), sokkal inkább a laza stílus, de a megszámlálhatatlan mennyiségű Louis Vuitton (persze, hogy nem eredeti, de őket ez cseppet sem érdekli), a csinos ruhácskák, gladiátorszandálok, a nemzetközi márkák hétköznapi, casual darabjai mind megtalálhatóak. Ami a fürdőruha divatot illeti, szerencsés testalkatukat szeretik mutogatni, így a bikini a sláger - viszont a sztereotípiának számító "fecskét" egy olasz pasin sem láttam úszó viseletként. A napszemüveg természetesen csak koromsötétben esik le róluk és testük gyakorta fénylik a napolajtól. Szóval olaszok :)


Azt hiszem, az egész kempinglét és olaszországi nyaralásaink legvelősebb lényegét Marco fogalmazta meg. "Teljesen mindegy, hol vagy, ha jó a társaság, élvezni fogod minden percét". És mennyire igaza van! Nem kell luxus szálloda vagy 5 csillagos ellátás - a barátokkal eltöltött idő mindennél többet ér! A tény, hogy nekünk Itália "jutott" szerencsés egybeesés a vágyaimmal, hiszen imádom ezt az országot, az összes szegletével, amit eddig sikerült bejárnom. Szeretem a mentalitásukat, az élethez való pozitív, laza hozzáállásukat, az őrült hangoskodásukat, a finom ételeiket, a nyelvük dallamos ritmusát, de legjobban egyet szeretek, az én drága olaszomat :)

Csók, puszi, pá édeseim
Zsuzska

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése